Rozmowa z Pauliną Kustosz- Nowak – terapeutą integracji sensorycznej.   Kilka wskazówek, co zrobić gdy podejrzewamy u swojego dziecka trudności z odbiorem bodźców sensorycznych. Czym zajmuje się terapeuta integracji sensorycznej? Terapeuta SI zajmuje się terapią dzieci, które mają trudność z różnicowaniem bodźców zmysłowych. Sygnał dociera do dziecka, ale mówiąc w ogromnym skrócie, nie trafia do […]

Hej! Wiemy, że każda wizyta z dzieckiem u specjalisty może powodować jakieś obawy,  tym bardziej jeśli nie wiemy czego się spodziewać. W tym wpisie rozwiewamy wątpliwości, co do spotkania z logopedą 🙂 Zapraszamy do lektury! Opis wizyty dotyczy dzieci od 2 roku życia. (takie dzieci przyjmujemy w naszym Centrum), ale do logopedy można pójść zawsze.

Pierwsza wizyta u logopedy – czego się spodziewać i jak się przygotować?Read More »

Dziś oprócz kilku bardzo konkretnych informacji o rozwoju mowy, dodatkowo kilka “tajnych” wskazówek jak stymulować, a raczej czego nie robić 🙂Charakterystyka mowy dzieci 4 – letnich:• Dziecko rozumie i wykonuje nasze polecenia• Zna i rozpoznaje kolory• Odpowiada na pytania• Dziecko mówi o teraźniejszości, ale i o przyszłości i przeszłości• Jego wypowiedzi zawierają jeszcze wiele form

Od malucha do starszaka czyli mowa przedszkolaka (4-6 lat)Read More »

MOWA 3 LATKA (36 miesiecy)3 rok życia rozpoczyna się tzw. OKRES SWOISTEJ MOWY DZIECIĘCEJ.Głoski, których jeszcze nie ma w słowniku dziecka 3 letniego, przykładowe wyrazy tworzone przez 3 latka:❖ sz, ż, cz, dż – zastępowane przez głoski ś,ź,ć,dź lub s,z,c,dznp. szafa – siafaproszę – plosiękasza – Kasia❖ s,z.c.dz – zastępowane przez głoski ś,ź, ć, dź

Mała gaduła – czyli jak i co mówi 3 latek?Read More »

Koty to bardzo urocze i dobrze znane dzieciom zwierzęta, dlatego zabawy z ich “udziałem” zawsze się sprawdzają 🙂 Scenariusz został przetestowany przez dzieci w wieku 2 – 3 lat, na naszych grupowych zajęciach #logowygibasy Startujemy! Zawsze zaczynam od piosenki “Wszyscy są, witam was” Dzieci kolejno się przedstawiają, wszyscy powtarzamy imię i klaszcząc dzielimy na sylaby

“Koty” Scenariusz grupowych zajęć logopedycznychRead More »