“Koty” Scenariusz grupowych zajęć logopedycznych

Koty to bardzo urocze i dobrze znane dzieciom zwierzęta, dlatego zabawy z ich “udziałem” zawsze się sprawdzają 🙂

Scenariusz został przetestowany przez dzieci w wieku 2 – 3 lat, na naszych grupowych zajęciach #logowygibasy

Startujemy!

  1. Zawsze zaczynam od piosenki “Wszyscy są, witam was”
  2. Dzieci kolejno się przedstawiają, wszyscy powtarzamy imię i klaszcząc dzielimy na sylaby
  3. Zagadka dźwiękowa – miauczenie kota
  4. Rozmowa na temat kotów
  5. Naśladowanie kotów: chodzenie na czworaka, miauczenie, udawanie picia z miseczki itd. Na koniec wykonujemy kilka razy “koci grzbiet” i przeciągamy się jak koty
  6. Karmienie kotka – ćwiczenia aparatu artykulacyjnego. Potrzebujemy wydrukowanego/narysowanego kota z wyciętą buzią i rybki. Dzieci kolejno biorą po jednej rybce (najpierw wykonujemy jakieś ćwiczenie aparatu artykulacyjnego) i wrzucają do pyszczka kota. Bawimy się do wyczerpania rybek 😉
  7. Kłębuszki’pompony – ćwiczenia oddechowe. Dmuchamy na zrobione z włóczki pomponiki – kotkom też by się one bardzo spodobały. Pamiętamy o wdechu nosem i wydechu ustami. Różnicujemy siłę i długość wydechu.Ćwiczenie wykonujemy krótko.
  8. Wyścigi/ kłębuszki – Przywiązujemy do kredki sznurek, a do drugiego końca mocujemy figurkę kotka. Dziecko kręci kredką i zawija sznurek na kredkę, tym samym przybliża do siebie kotka.
  9. Taki sam kłębuszek – dobieranie kółeczek w takich samych kolorach. Ja wykorzystałam obrazki z printoteka.pl przedstawiające koty z kłębuszkami. Do tego wycięłam z papieru kółeczka w takich samych kolorach. Zadaniem dzieci było dopasowanie takich samych kolorów. Przy okazji oczywiście powtarzamy nazwy kolorów.
  10. Piosenka z pokazywaniem części ciała “My jesteśmy kotki dwa…”. Rozmowa na temat tego, jakie części ciała mają koty.
  11. Praca plastyczna – kotki z talerzyka.
  12. Małe i duże koty – sortowanie. Potrzebujemy dwa płoty (duży i mały) i po kilka kotków małych i dużych. Zadaniem dzieci jest ułożenie kotków na odpowiednich płotach
  13. Kocie ścieżki – budujemy z dostępnych rzeczy tor przeszkód 🙂
  14. Kocie ścieżki – grafomotoryka. Przesuwamy paluszkiem po śladzie (karta narysowana samodzielnie) i prowadzimy kotka do domu.
  15. Masażyk dłoni lub pleców: “Kropka, kropka, kropka, kreska, kreska, kreska – to pyszczek mojego koteczka (rysujemy oczy i nos, wąsy i buzię). Koteczku, koteczku nasz gdzie ty uszy masz (rysujemy uszy)”. Masażyk wykonywali na zajęciach rodzice 🙂 Niestety autora rymowanki nie znam.
  16. Pożegnanie – machamy do wszystkich uczestników zajęć

Wydrukowane pomoce pochodzą ze strony prinoteka.pl

Mam nadzieję, że wykorzystacie zabawy na zajęciach lub w domu – miłej zabawy! mgr Anna Siarkiewicz – logopeda, pedagog specjalny

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.