Scenariusz grupowych zajęć logopedycznych “PIRACI”

Ahoj!

Dawno nas tu nie było, ale wracamy ze świeżutkim scenariuszem grupowych zajęć. Oczywiście został już przetestowany przez nasze 2-3 letnie “Balonikowe” dzieciaczki i chyba zaakceptowany 😉

No to ruszamy!

  1. Piosenka na przywitanie -u mnie zawsze taka sama “Wszyscy są, witam Was…”
  2. Przedstawiamy się:)
  3. Ruszamy statkiem w podróż razem z piratami –  u nas statkiem był koc, dzieci kolejno na niego siadały i “przepływały” (przy pomocy moich mięśni) w wyznaczone miejsce.
  4. Pirackie miny – czyli ćwiczenia narządów aparatu artykulacyjnego. Tu z pomocą przyszła printoteka.pl. Znalazłam tam świetne karty, które powiększyłam do rozmiaru a4. Dzieci naśladowały ćwiczenia, a następnie przyklejały rysunki do ściany:)
  5. Piosenka z pokazywaniem “Gra w piratów”. Zanim włączymy piosenkę, warto wcześniej przećwiczyć wszystkie ruchy 🙂
  6. Papuga – ćwiczenia fonacyjne. Ptaszysko mówi na różne sposoby samogłoski, a dzieci muszą powtarzać.
  7. Głodny krokodyl – zabawa ruchowa. Rozsypujemy plastikowe piłeczki po sali, zadaniem dzieci jest jak najszybsze pozbieranie piłeczek i nakarmienie nimi takiego oto krokodyla. Możemy również  prosić dzieci o zbieranie piłeczek tylko w określonym kolorze.
  8. Statki – ćwiczenia oddechowe. Dmuchamy na tradycyjne papierowe statki.
  9. Zabawa z chustą. Na początek falujemy chustą, gdy muzyka jest cicha fale są małe, a kiedy głośna duże. Bawimy się tak kilka razy. Następnie chodzimy/tańczymy trzymając chustę, gdy muzyka milknie musimy się zatrzymać. Również powtarzamy kilka razy.
  10. Mapa skarbów – usprawnianie małej motoryki. W tym zadaniu posłużyła mi własnoręcznie narysowana “mapa”. Dzieci musiały kilka razy przeciągnąć paluszkiem po wyznaczonym szlaku. Później trzeba było pomalować wszystkie rybki, które znajdowały się na rysunku. Użyliśmy w tym celu paluszka  umoczonego w farbie:)
  11. Skarb –  pudełko wypełnione ryżem, kaszą soczewicą i obrazkami z monetami. Zadaniem dzieci było wyszukanie wszystkich monet, a przy tym grzebanie i przesypywanie ziarenek 😉
  12. Koniec – przybijamy 5 !

Mam nadzieję, że scenariusz się spodobał,

Pozdrawiam!

mgr Anna Siarkiewicz

logopeda, pedagog specjalny

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.