Scenariusz grupowych zajęć logopedycznych “POJAZDY”

Hej!

Poniżej czeka na Was kolejny scenariusz grupowych zajęć logopedycznych. Jeszcze cieplutki 😉 – bo zajęcia odbyły się w tym tygodniu, w grupie dzieci 2-3 letnich. Mam nadzieję, że się przyda w całości lub będzie bazą/ inspiracją do stworzenia własnego scenariusza.

Temat: „Pojazdy”

  1. Przywitanie –  piosenka
  2. Przedstawiamy się.
  3. Krótkie omówienie tematu zajęć.
  4. Wiersz: „Kto najszybszy? Kto najważniejszy?” M. Berowska

W pokoju na półce między zabawkami

Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.

– Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!

Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!

Odezwał się z kąta mały samochodzik :

– O co jest ta sprzeczka ? Czy ci o to chodzi,

że latasz w powietrzu? My jeździmy drogą,

tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą!

– Ja także dość szybko mknę z pasażerami-

powiedział autobus i mrugnął światłami,

a statek zatrąbił:- Co mi tam przestworza,

gdy ja oceany przemierzam i morza!

Pociąg użył gwizdka :- No cóż, jestem stary,

jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.

Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.

Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich.

 

Czytamy i pokazujemy w tym samym czasie pojazdy – wydrukowane i zalaminowane obrazki.

  1. Prezentujemy dzieciom planszę. Razem opisujemy co się na niej znajduje: niebo, droga, tory, rzeka, słońce, drzewa itd. – Mój obrazek zawierał dodatkowo elementy z różnych materiałów. Następnie wspólnie z dziećmi układamy na planszy pojazdy (te same które prezentowaliśmy przy czytaniu wiersza). Naśladujemy charakterystyczne dla nich odgłosy. Opisujemy je.
    dav

    dav
  2. Samochody: zabawa ruchowo – słuchowa. Każde dziecko otrzymuje kierownicę. Ja wykorzystałam papierowe talerzyki. Na podłodze wyznaczamy parkingi. Dzieci „jeżdżą” po sali naśladując auta. Na umówiony dźwięk np. gwizdek, instrument muszą zaparkować. Zabawę powtarzamy kilka razy.

    dav
  3. Wesoły autobus – ćwiczenia aparatu artykulacyjnego. Do tego zadania przygotowałam autobus z ruchomymi oknami. Za każdym oknem jest obrazek przedstawiający ćwiczenie buzi i języka (obrazki z logopestka.pl, poza kierowcą którego narysowałam sama 😉 . Dzieci kolejno otwierają okienka i wspólnie ćwiczymy.

    dav
  4. Szybkie samochody – ćwiczenia oddechowe. Małą karteczkę papieru składamy na pół. Rysujemy auto i sklejamy jeden bok. Delikatnie rozginamy, wsuwamy słomkę i dmuchamy. Oczywiście samochodziki przygotowujemy wcześniej.

    edf
  5. Pociąg – „Jedzie pociąg, jedzie pociąg, a w pociągu dzieci…” – piosenka z pokazywaniem chyba nie trzeba nic tłumaczyć 😉 warto tylko dodać, że jest krótka więc ja odtwarzam ją 2 razy.
  6. Samoloty – ćwiczenia oddechowe + ćw. małej motoryki. Potrzebne nam będą niebieskie kartki, waciki kosmetyczne i wycięte z papieru samoloty. Na początku dajemy dzieciom waciki i dmuchamy – klasyczne ćw. oddechowe. Następnie dzieci muszą rozdzielić waciki na mniejsze elementy. Na koniec maluchy otrzymują kartki. Muszą na nich nakleić gotowe samoloty i wcześniej przygotowane waciki, które będą chmurkami😊Prace wychodzą przepiękne.

    edf
  7. Zakończenie zajęć – przybijamy piąteczki.

 

Pozdrawiam!

mgr Anna Siarkiewicz

logopeda- pedagog specjalny

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.